Sunday, July 19, 2009

BIODATA

Assalamualaikum w.b.t dan salam satu Malaysia. Terima kasih atas kesudian anda melayari blog sakap-sakap ja ba. Untuk pengetahuan anda, blog ini terdiri daripada lima orang krew iaitu Safwan, Richard, Av Christiya, Nurhafizah, dann Suzana yang juga merupakan pelajar HA02 Komunikasi, Universiti Malaysia Sabah (UMS). Sakap-sakap ja ba ni ditubuhkan bertujuan untuk menyampaikan pelbagai maklumat disamping memenuhi salah satu kriteria atau pelengkap tugasan AK20303 Teknologi Maklumat.

Sebagai pelajar HA02, blog merupakan wahana terbaik bagi melatih penulisan kami sebagai penulis atau wartawan kelak disampaing menjadi penyampai maklumat buat tatapan semua lapisan masyarakat. Sakap-sakap ja ba ini juga bukanlah penulisan cakap-cakap kosong tetapi merupakan wadah bertukar-tukar pandangan serta penulisan berinformasi dalam pelbagai bentuk sama ada dalam bentuk berita, rencana, dan sebagainya disamping membentuk warga Malaysia yang berilmu dan bersatu padu.
Selain itu, kami juga menawarkan perkhidmatan secara percuma, sukarela atau freelance dalam bidang komunikasi seperti penulisan berita, rencana, pengacaraan, iklan audio (jingle, capsule, sweeper, etc) dan sebagainya (*tertakluk kepada terma dan syarat) di bawah bimbingan pensyarah-pensyarah komunikasi sebagai latihan kami sebelum melangkah ke dunia penyiaran yang lebih mencabar.
Oleh yang demikian, sebarang komen, pendapat, bimbingan, kritikan yang membina, dan sebagainya amatlah dialu-alukan agar kami sentiasa memperbaiki kelemahan dan memberikan informasi terbaik buat anda.
Tak kenal, maka tak cinta. Sudah kenal, tak semestinya bercinta.

KREW-KREW SAKAP-SAKAP JA BA :

Nama : Mohd. Safwan bin Sawi
Panggilan : saFf
No. Matrik : BA08110061
E-mail :
safwansawi@yahoo.com
Asal : W.P. Labuan
Facebook : shakespears william

Tagline : Profesional



Nama : Av-Christya Joacim @ Duakin
Panggilan : Av
No Matrik : BA08160330
E-mail :
av_christya@yahoo.com
Asal : Keningau, Sabah

Friendster/Facebook :
av_christya@yahoo.com
Tagline : Menuju kejayaan




Nama : Richard Chai
Panggilan : Rc
No. Matrik : BA08110197
Email : richai88@yahoo.com
Asal : Sabah
Tagline : Etika



Nama : Nurhafizah Bt Husin
Panggilan : BB
No Matrik : BA08110065
E-mail :
bhafizza@yahoo.com
Asal : Sabah





Nama : Suzana Bt Mustapha
Panggilan : Nana
No Matrik : BA08160272
E-mail :
Iq_nana88@yahoo.com
Asal : Kuching, Sarawak
Friendster :
Iq_nana88@yahoo.com

Tagline : Menyingkap wacana


Copyright © 2009 PORTAL BERITA sakap-sakap ja ba

No comments:

Post a Comment